LICEUL  TEHNOLOGIC  "VALERIU BRANISTE"
   
 
ISTORIC
 

 

 

 

 

 

 

 

     Povestea noastra începe la scurt timp dupa terminarea celui de al II-lea razboi mondial. În ciuda ranilor adânci, o lume noua încerca, plina de speranta, sa se refaca, sa revina la normal. Important centru cultural al Banatului, Lugojul s-a dovedit pe parcursul timpului un oras al oamenilor gospodari, al mestesugarilor priceputi, conectati, datorita influentei lumii central europene, la circuitul comercial din acest spatiu geografic. Specificul mestesugaresc al orasului a dobândit greutate în anul 1907 cand, printr-o serie de fuziuni între atelierele existente, ia fiinta I.T.L. (Întreprinderea Textila Lugoj). Scoala noastra va lua fiinta si se va dezvolta o mare perioada de timp în strânsa legatura cu destinele acestei fabrici.

     Sub influenta noilor circumstante postbelice, factorii de decizie din România decid reorganizarea învatamântului profesional si tehnic. Astfel, la Lugoj se constituie în anul 1948 SCOALA PROFESIONALA DE UCENICI, aceasta având menirea de a furniza fabricii I.T.L. muncitori pregatiti teoretic si practic în domeniul industriei usoare. 
Evolutia orasului în industria usoara,tendintele nationale de specializare în acelasi domeniu, dar si cresterea numarului de elevi au obligat la permanente restructurari de spatiu si de crestere a bazei materiale, precum si sporirea numarului personalului didactic si nedidactic.

 

     L ocalizata initial pe strada Bojinca nr.22, scoala cuprindea sali de clasa, un internat, o sufragerie, bucatarie si camara, o infirmerie, ateliere, sala de sport. Pe parcursul timpului ( 1948-1974) s-au mai realizat sali pentru meditatii si studiu individual, o biblioteca, o sala pentru activitati extrascolare, precum si alte anexe pentru hrana elevilor si celelalte servicii de întretinere.
L a început, existau doar doua specializari :tesatorie si filatura bumbac, dar nevoile pietei vor obliga la noi specializari, adaugate la cele vechi :filatura matase naturala, finisaj produse textile, lacatusi mecanici
     N umarul elevilor creste si el semnificativ în aceasta perioada de la 77 în anul 1948 la 1122 în anul 1973. De asemenea, numarul claselor se va modifica, ajungând în anul 1973 la 38. Toate acestea îl vor face pe directorul din anul 1973, prof. Constantin Popisteanu sa spuna:„ma întorc cu gândul la toti cei care au trecut si au muncit în scoala si care, mai mult sau mai putin, si-au lasat câte o parte din sufletul si gândurile lor în tot ce s-a construit si s-a realizat”.

     S chimbarile majore de dupa anul 1990, noile cerinte socio-economice vor obliga scoala la o reconsiderare a statutului ei în cadrul comunitatii locale si a modului în care ea corespunde cu noua realitate. S-a simtit nevoia orientarii planurilor de scolarizare spre acele domenii cu impact major pentru toti cei implicati. Astfel, au fost abandonate vechile specializari, optându-se pentru altele noi, dar tot de industrie usoara si de alt profil: confectioner produse textile si din piele, bucatari, patiseri, cofetari, operatori tehnica de calcul, frizerie-coafura, profil sportiv-fotbal. Mai mult, în anul scolar 1998/99, Liceul Industrial „ Textila” îsi schimba numele în  GRUPUL SCOLAR „VALERIU BRANISTE”
     P astrându-se acumularile materiale ale perioadei anterioare, s-au facut eforturi financiare masive pentru a face fata noilor solicitari. Exista preocuparea unei permanente modernizari: ateliere dotate cu noi utilaje de industrie usoara, un laborator de alimentatie publica, realizarea a 2 laboratoare de informatica, informatizarea tuturor comisiilor metodice si a serviciilor de secretariat, sonorizarea interioara si exterioara a cladirii, achizitionarea de mijloace audio-video actuale( aparat video, aparat foto digital), modificari de ambient interior.

     Î n ceea ce priveste numarul de elevi si clase el a scazut, dar a ramas destul de mare tinând cont de problemele socio-economice actuale. Cu 852 de elevi înscrisi, scoala dovedeste si are certitudinea ca raspunde nevoilor economice si profesionale ale comunitatii. De altfel, s-au stabilit parteneriate de colaborare cu 35 de agenti economici locali în vederea desfasurarii instruirii practice a celor ce învata în cadrul scolii. Nu pot fi ignorate nici preocuparile de initiere a unor parteneriate interne si internationale în avantajul tuturor celor implicati.
Î n asteptarea viitorului, traim cu intensitate prezentul si admiram munca celor din trecut!